معرفی

جایزه دکتر فخرایی

توضیحات

دکتر سید مهدی فخرایی در سال ۱۳۳۹ در دزفول متولد شد. وی تحصیلات دوره دبیرستان را در مدرسه ای وابسته به دانشگاه شیراز گذراند و سپس در رشته مهندسی برق و الکترونیک موفق به اخذ مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران شد. مرحوم فخرایی دوره دکتری خود را در سال ۱۹۹۵ (1374 ) در همان رشته در دانشگاه تورنتوی کانادا به پایان برد و از همان سا...


موجودی

469,000,000 ریال

یاریگران


گزارش


* مقادیر به میلیون تومان می‌باشد.

۱۴۰۲/۱۲/۲۲

دکتر سید مهدی فخرایی در سال ۱۳۳۹ در دزفول متولد شد. وی تحصیلات دوره دبیرستان را در مدرسه ای وابسته به دانشگاه شیراز گذراند و سپس در رشته مهندسی برق و الکترونیک موفق به اخذ مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران شد. مرحوم فخرایی دوره دکتری خود را در سال ۱۹۹۵ (1374 ) در همان رشته در دانشگاه تورنتوی کانادا به پایان برد و از همان سال به هیات علمی دانشگاه تهران پیوست.

وی طی سالهای ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ میلادی  (1377 تا 1379) به عنوان استاد مهمان در دانشگاه تورنتو تدریس می کرد. استاد پایه گذار آزمایشگاه هوش سیلیکونی و پردازش مجتمع سیگنال در دانشکده مهندسی برق دانشگاه تهران بود که عمده فعالیت های آن بر طراحی و ساخت سیستم ها و مدارهای مجتمع خیلی فشرده متمرکز شده است.

استاد فخرایی دارای 220 مقاله علمی ملی و بین‌المللی در رشته تخصصی خود بود. وی دبیری 12 همایش علمی در کشور را در کارنامه کاری خود داشت.

  دکتر فخرایی در تاسیس و فعال‌سازی بنیاد ملی نخبگان مشارکت زیادی داشت وی برای همه نخبگان کشور یک چهره آشنا، صمیمی و خدوم بود.


وی همچنین از فعالان ارتباط صنعت و دانشگاه بود که پژوهش‌های کاربردی و عملیاتی شده زیادی در صنعت داشت.
همکاران و دانشجویان استاد از او به عنوان انسانی  پرهیزکار، خوش‌اخلاق، محبوب و مورد احترام یاد میکنند وی تا پایان عمر پر برکت خویش تا پای جان بر اعتماد به دانشگاه و توان ایرانی ایستادگی کرد .

 به پاس خدمات شایان توجه دکتر فخرایی ، کمیته ای  جهت بررسی پایان نامه های برتر در این حوزه در شاخه IEEE  دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر تشکیل وبه پایان نامه های برتر جوایزی از سوی بنیاد حامیان دانشکده فنی اهدا میگردد.

سال شروع جایزه:

دریافت کنندگان جایزه:

سال 1390: