معرفی

جایزه دکتر جبه دار مارالانی

توضیحات

دکتر پرویز جبه دار مارالانی در سال 1320 در تبریز چشم به جهان گشود، وی پس از اخذ مدرک کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه تهران، برای تکمیل تحصیلات دانشگاهی به آمریکا عزیمت کرد و مدرک کارشناسی ارشد و دکتری رشته برق را از دانشگاه برکلی کالیفرنیا دریافت کرد. سپس به ایران آمد و از سال 1342 در دانشکده فنی دانشگاه تهران مشغول به تدریس شد. در سال 138...


موجودی

1,395,000,000 ریال

یاریگران


گزارش


* مقادیر به میلیون تومان می‌باشد.

۱۴۰۲/۱۲/۲۲

دکتر پرویز جبه دار مارالانی در سال 1320 در تبریز چشم به جهان گشود، وی پس از اخذ مدرک کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه تهران، برای تکمیل تحصیلات دانشگاهی به آمریکا عزیمت کرد و مدرک کارشناسی ارشد و دکتری رشته برق را از دانشگاه برکلی کالیفرنیا دریافت کرد.

سپس به ایران آمد و از سال 1342 در دانشکده فنی دانشگاه تهران مشغول به تدریس شد.

در سال 1381 موفق به کسب عنوان استاد ممتاز دانشگاه تهران و چهره ماندگار در عرصه مهندسی برق شد.

ترجمه کتابهای سیستم کنترل نوین در دوره ششم(1366 ) و کتاب روشهای کامپیوتری طرح و تحلیل مدار در دوره نهم (سال  (1369 به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از طرف وزارت ارشاد برگزیده شد.

از وی تالیفات و مقالات زیادی در حوزه های مهندسی برق به جا مانده است .

دکتر جبه دار هم اکنون به عنوان عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران ، سرپرست کمیته علمی رشته مهندسی برق، المپیاد دانشجویی کشور و عضو هیأت مدیره انجمن مهندسان برق و الکترونیک ایران است. وی استاد مدعو در دانشکده فنی و دانشگاه واترلو کانادا  در رشته مهندسی برق به تدریس دانشجویان  این مرز و بوم همت گماشته است.

بنیاد حامیان دانشکده فنی، به پاس قدر دانی از مقام این استاد فرهیخته، با تاسیس جایزه‌ای به نام " جایزه دکتر پرویز جبه دار مارالانی در رشته مهندسی برق " در سال    ، به دارندگان مقالات  برتر با بررسی و گزینش اولیه در کمیته علمی جوایز انجمن مهندسان برق و الکترونیک ایران                              صورت می‌گیرد.

سال شروع جایزه:

دریافت کنندگان  جایزه:

سال 1392