معرفی

جایزه دکتر سید جلال الدین هاشمی

توضیحات

 دکتر سید جلال الدین هاشمی در سال ۱۳۳۶ در تهران چشم به جهان گشود. وی در سال ۱۳۵۴ در رشته مهندسی شیمی دانشکده فنی دانشگاه تهران پذیرفته شد و پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد در این رشته، جهت ادامه تحصیل در رشته دکتری به دانشگاه مک گیل کانادا رفت. پس از مراجعت به ایران، به عضویت هیات علمی دانشکده فنی در آمد. دکتر هاشمی علاوه بر فعالیتهای...


موجودی

2,983,000,000 ریال

یاریگران


  • علی داس مه
گزارش


* مقادیر به میلیون تومان می‌باشد.

۱۴۰۱/۰۹/۰۸

 دکتر سید جلال الدین هاشمی در سال ۱۳۳۶ در تهران چشم به جهان گشود. وی در سال ۱۳۵۴ در رشته مهندسی شیمی دانشکده فنی دانشگاه تهران پذیرفته شد و پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد در این رشته، جهت ادامه تحصیل در رشته دکتری به دانشگاه مک گیل کانادا رفت.

پس از مراجعت به ایران، به عضویت هیات علمی دانشکده فنی در آمد. دکتر هاشمی علاوه بر فعالیتهای آموزشی، در دهه ۶۰ ، معاونت اداری مالی دانشکده فنی و نیز دانشگاه تهران را بر عهده داشت و از بدو تاسیس تا سال ۱۳۸۸ به عنوان ریاست دانشکده فنی کاسپین فعالیت نمود.

از دیگر خدمات ارزنده دکتر هاشمی به جامعه دانشگاهی، مسوولیت راه اندازی و ریاست دانشکده فنی فومن، راه اندازی مرکز رشد و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، دبیری هفتمین کنگره بین المللی مهندسی شیمی، و عضویت اولین دوره هیات مدیره بنیاد حامیان دانشکده فنی را می توان نام برد.

دکتر هاشمی پس از سالها خدمت به دانشکده فنی و دانشگاه تهران ، پس از گذراندن یک دوره طولانی بیماری، در سال ۹۳ چشم از جهان فرو بست.

 بنیاد حامیان دانشکده فنی، به درخواست دانشکده مهندسی شیمی در سال ۱۳۹۴ تاسیس جایزه ای را تحت عنوان "جایزه دکتر هاشمی" تصویب نمود و صندوق جایزه از همان سال با دریافت کمکهای خانواده و دوستداران مرحوم هاشمی فعال شد. این جایزه هر ساله به پایان نامه های برتر کارشناسی ارشد دانشکده مهندسی شیمی، به انتخاب کمیته علمی جایزه که در آن دانشکده تشکیل میشود، اعطاء می شود.