معرفی

جایزه دکتر کارو لوکس

توضیحات

دکتر کارو لوکاس قوکاسیان  در 13شهریور ماه 1338 در اصفهان چشم به جهان گشود و تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه ارمنیان کوشش طی کرد و درسال 1347 در رشته ریاضی دیپلم گرفت. در همان سال با رتبه عالی وارد دانشکده فنی دانشگاه تهران شد و در سال 1353 با مدرک کارشناسی ارشد در رشته برق و الکترونیک از دانشکده فنی دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد. دکتر لو...


موجودی

1,395,000,000 ریال

یاریگران


  • علی داس مه
گزارش


* مقادیر به میلیون تومان می‌باشد.

۱۴۰۲/۱۲/۲۲

دکتر کارو لوکاس قوکاسیان  در 13شهریور ماه 1338 در اصفهان چشم به جهان گشود و تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه ارمنیان کوشش طی کرد و درسال 1347 در رشته ریاضی دیپلم گرفت. در همان سال با رتبه عالی وارد دانشکده فنی دانشگاه تهران شد و در سال 1353 با مدرک کارشناسی ارشد در رشته برق و الکترونیک از دانشکده فنی دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد. دکتر لوکس در سال 1355 ه.ش(1976 میلادی) مدرک دکترای خود را از گروه مهندسی برق و علوم کامپیوتر دانشگاه برکلی کالیفرنیا با گرایش مهندسی کنترل دریافت کرد.

ایشان در دانشکده مهندسی برق وکامپیوتر دانشکده­فنی بنیانگذار و مدیر قطب کنترل و پردازش هوشمند و همچنین مدیر پژو هشگاه دانش‌های بنیادی بود.

او علاوه بر استادی در دانشکده فنی، استاد مهمان در دانشگاههای تورنتو، برکلی و U.C.L.A  بود.

 لقب "پدر علم رباتیک ایران" را به جهت تحیق و پژوهش در رشته هوش مصنوعی و رباتیک به وی اعطا شده است.

جایزه دکتر لوکس هرساله به پاس قدر‌دانی از مقام این استاد فرهیخته به پایان نامه های برتر در این حوزه اعطاء می‌شود. بررسی این پایان نامه ها درکمیته علمی در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر بررسی و به برترین پایان نامه ها از سوی بنیاد حامیان دانشکده فنی جوایزی اهدا میشود.

این جایزه در سال                تاسیس شد

دریافت کنندگان جایزه:

سال 98    دکتر بابک نجار اعرابی از دانشکده فنی دانشگاه تهران

سال 1400  دکتر محمد رضا اکبر زاده توتونچی از دانشگاه فردوسی مشهد