نوسازی و تجهیز ازمایشگاه مصالح ساختمانی دانشکده فنی مهندسی عمران با همت دانش اموختگان فنی

تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۰۲

  نهم آبان ماه 1402، آزمایشگاه انسیتو مصالح ساختمانی دانشکده مهندسی عمران دانشکده فنی، میزبان برخی از صاحبان صنعت سیمان و بتن بود.

این گردهمایی با دعوت مشترک بنیاد حامیان دانشکده فنی و کانون مهندسین فارغ التحصیلان، با هدف " تجهیز و توسعه آزمایشگاه و بتن " انجام شد.

این آزمایشگاه در سال 1325 توسط مرحوم مهندس عبدالحسین خلیلی تاسیس شده بود و جزء اولین آزمایشگاههای دانشکده فنی بودکه  بعدها سایر آزمایشگاهها نظیر آزمایشگاه رو سازی  و سازه از این آزمایشگاه جدا شد. پس از مرحوم مهندس خلیلی، استاد دکتر مهدی قالیبافیان از اساتید برجسته دانشکده مهندسی عمران  از سال 1349 تا خرداد 1386پایان زمان حیات خود سرپرستی این آزمایشگاه را بر عهده داشت تا حدی که  در جامعه دانشگاهی و حرفه ای این آزمایشگاه با نام دکتر قالیبافیان شناخته می شد. در طول سالهای متمادی پروژه های حرفه ای و تحقیقاتی در این آزمایشگاه انجام گرفته است و دانش آموختگانی که امروزه در سطح بین المللی شاخص و سرآمد هستند پایان نامه های ارشد و دکتری خود را در این آزمایشگاه انجام داده اند .

در این گردهمایی که دختر دکتر قالیبافیان نیز حضور داشت یاد و خاطره دکتر مهدی قالیبافیان گرامی داشته شد.

در بخش دیگر این نشست ، دکتر فرجی دانا "مدیر عامل بنیاد"ضمن  معرفی بنیاد به تشریح فعالیت های بنیاد پرداخت . وی ضرورت همکاری دانش آموختگان با دانشکده فنی جهت افزایش فضای کالبدی دانشکده را مهم و برای دانشکده فنی حیاتی خواند. سپس  دکتر هروی رییس دانشکده مهندسی عمران نیز برای حضار به ایراد سخنرانی پرداخت.از سوی شرکت کنندگان که بسیاری از آنها فارغ التحصیلان دانشکده فنی بودند بودجه مورد درخواست آزمایشگاه برای تجهیز و توسعه تامین شد .

 و مدعوین  هزینه تعمیرات آزمایشگاه انسیتو مصالح  و خرید دستگاهها و تجهیزات مورد نیاز آن را  را برعهده گرفتند.

این مراسم با عکس یادگاری از مدعوین پایان پذیرفت .

آخرین اخبار بنیاد

بیشتر