ضیافت و افطار

تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۰۲

 

  گردهمایی سالیانه بنیاد حامیان دانشکده فنی، روز پنج شنبه 4 خردادماه 1402، با حضور جمعی از یاریگران بنیاد، اعضای هیات مدیره و هیات امناء بنیاد، رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشکده فنی، در محل باغ – موزه نگارستان دانشگاه تهران برگزار شد.

در آغاز این مراسم، و پس از صرف صبحانه، دکتر رضا فرجی­­دانا، مدیر­عامل بنیاد، ضمن خوش­آمد­­گویی به حاضران، به ذکر تاریخچه مختصری از باغ - موزه باغ نگارستان پرداخت و احیای این موزه توسط دانشگاه تهران را یکی از دست­آوردهای مهم سال­های اخیر دانشگاه تهران دانست و گفت: « این موزه آثار مهم و ارزشمندی از مشاهیر، دانشمندان و هنرمندان ایران را در خود جای داده است و دانشگاه تهران نیز امانتدار خوبی برای حفظ آثار تاریخ ایران است».

 وی در ادامه گفت: «یکی از غنی­ترین این مجموعه­های موجود در این موزه، متعلق به آقای مهندس ملول، یاریگر بنیاد است که، مجموعه­ای نفیس از ظروف نقره و همچنین گنجینه ای ارزشمند از فرش­های دست بافت قدیمی را به این موزه اهدا کرده­اند».

دکتر فرجی­دانا سپس گزارشی از عملکرد بنیاد در سال 1401 را به یاریگران ارایه کرد. بر اساس گزارش مدیر عامل بنیاد، سهم کمک دوستداران فنی در سال1401 ، 64 درصد مجموع کمک­ها بوده است. مدیر عامل بنیاد با ذکر این آمار گفت: « سهم  بزرگ  دوستداران نشان می دهد یاریگرانی که حتی دانش­آموخته دانشکده فنی نیستند، بر این باورند که جایگاه دانشکده فنی در عرصه مهندسی و آبادانی و اعتلای ایران عزیز بسیار موثر بوده که با اشتیاق کمک­های خود را به آن اهداء می­نمایند».

دکتر فرجی­دانا، هم­چنین در خصوص باز­گشت وام های  قرض الحسنه شرافتی صندوق­های "فنی یار" و "پیوند" از سوی دانشجویان گفت: « با توجه به این که این وام ها شرافتی بوده و از دانشجویان هیچ مدرکی گرفته نمی­شود و دانشجو شرافتا متعهد به باز گشت این وام است،  88 درصد از این وام ها به صندوق بازگشته است و حتی برخی از دانشجویان که در حال حاضر از فارغ التحصیلان دانشکده فنی هستند، خود از یاریگران فنی شده اند که این نشانه خوبی از تربیت درست و مسئولیت پذیری اجتماعی در دانشکده فنی است ».

در بخش دیگر این مراسم، دکتر مهدی قاسمیه، در سخنانی یاریگران بنیاد را سرمایه­ها­ی عظیم دانشکده فنی و حضور آنان را موجب دلگرمی دانشجویان و اساتید قلمداد کرد و گفت: « در آستانه 90 سالگی دانشکده فنی و با توجه به بزرگ شدن دانشکده فنی هم به لحاظ دانشجویی و هم اعضای هیات علمی، در برخی رشته ها، نیاز به افزایش فضای های کالبدی و فیزیکی و تجهیزات آزمایشگاهی  به شدت احساس می­شود که این امر با بودجه­های محدود دولتی امکان پذیر نیست. خوش بختانه بنیاد فنی در راستای تحقق این امر، در سالهای اخیر کمکهای شایان توجهی به دانشکده نموده که تاکنون این کمکها از سوی بنیاد مشکلات زیادی را از دانشکده مرتفع کرده است ».

ایشان اولویت اول دانشکده فنی را آماده سازی بلوک D  از طرح توسعه پردیس 2 دانست و گفت: « با اتمام کار این بلوک و انتقال ستاد دانشکده به آن، بسیاری از کمبود فضاهای دانشکده های مهندسی معدن و صنایع که نیاز به توسعه دارند، برطرف می گردد».

آخرین اخبار بنیاد

بیشتر