جایزه دکتر وقار دربخش مهندسی متالوژی و مواد

تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۰۲

در راستای تکریم مقام این استاد، بنیاد حامیان دانشکده فنی، بنا به پیشنهاد دانشکده مهندسی متالورژی و مواد دانشکده فنی ، "جایزه دکتر وقار" را تاسیس نمود. این جایزه از سوی بنیاد حامیان دانشکده فنی در سه سطح جایزه دانش آموزی، دانشجویی و صنعتی در حوزه متالورژی و ومواد، و از طریق فراخوان آثار و داوری آنها در دانشکده مهندسی و مواد، به برترین آثار اعطاء می­شود.

به گزارش دبیر خانه بنیاد ، این جایزه در بخش دانش‌آموزی، به بهترین رتبه کشوری کنکور سراسری 1402 پذیرفته‌شده در رشته مهندسی متالورژی و مواد اهدا می‌شود.

در بخش دانشجویی هم این جایزه به بهترین طرح پژوهشی در حوزه مهندسی متالورژی و مواد اعطا می‌شود که با اثرگذاری در صنعت، به تولید محصول جدید، توسعه فرآیند، کارآفرینی، تشکیل هسته دانش‌بنیان، صرفه‌جویی مالی/ انرژی با بهینه‌سازی منجر شده باشد.

جایزه ملی پروفسور وقار در بخش صنعت نیز، به بهترین طرح صنعتی در حوزه صنایع معدنی و فلزی با تائید مدیر تحقیق و توسعه با واحد پژوهش و فن‌آوری واحد صنعتی با بالاترین مقام اجرایی شرکت فناور اعطاء  می‌شود.

براساس آئین‌نامه این رویداد، جایزه پروفسور وقار با هدف گرامی‌داشت نام و یاد پدر دانش مهندسی متالورژی و مواد ایران، زنده‌یاد مرحوم پروفسور «رامز وقار» و ارج نهادن به فعالیت‌های علمی، پژوهشی و صنعتی ایشان و نیز تقدیر و تشویق برگزیدگان دانش‌آموزی، دانشجویی و صنعتی فعال در حوزه مهندسی متالورژی و موادوتقویت ارتباطات 

دانشگاه‌ها (به‌عنوان مرکز تربیت متخصصان) با صنعت متالورژی و مواد کشور است، توسط بنیاد حامیان دانشکده فنی  و از محل کمک‌های اهدایی خانواده آن مرحوم، صنعتگران مرتبط و دوستداران پدر متالورژی ایران تاسیس و با حمایت این بنیاد به عنوان رویدادی سالانه برگزار می‌گردد.

پروفسور وقار در طول حیات دانشگاهی خود پیش‌تاز فعالیت‌های پژوهشی و صنعتی در حوزه مهندسی متالورژی و مواد بوده و همکاری وثیقی با صنایع فعال معدنی و فلزی در این حوزه داشت. این جایزه، در صدد تقویت بنیه پژوهشی و صنعتی دانش مهندسی متالورژی و مواد در کشور و انتخاب برترین‌های این حوزه در سه شاخه دانش‌آموزی، دانشجویی و صنعتی است

 

آخرین اخبار بنیاد

بیشتر