روز دوشنبه اول تیرماه، شورای عمومی دانشکده مهندسی معدن شاهد دستور جلسهای متفاوت از ماههای گذشته بود. در این جلسه چندین جایزه مرتبط با گرایشهای مختلف مهندسی معدن که به علت وقوع جنگ اخیرامکان اعطای آنها در اسفندماه 1404 فراهم نشده بود با حضور رئیس، معاونان و اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی معدن، مدیرعامل و جمعی از اعضای هیات مدیره بنیاد حامیان دانشکده فنی و میهمانان عزیزی که جضور آنان گرمی بخش این مراسم بود، به دانشجویان برگزیده حاضر در مراسم اعطاء شد. برای اعطای جایزه بورسیه تحصیلی استاد فقید دکتر حسین نعمت اللهی به دو نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد برتر ورودی گرایش فراوری مواد معدنی (آقایان مهندس هادی پاشائی و مهندس رضا صادقی نژاد) ، همسر و برادر دکتر نعمت اللهی حضور داشتند. اعطای جایزه بورسیه آقای مهندس علیآبادی زاده به دو دانشجوی کارشناسی ارشد برتر ورودی گرایش استخراج معدن (آقایان مهندس ابوالفضل خسرو آبادی و مهندس جواد قادری) درغیاب آقای مهندس علی آبادی زاده توسط فرزند ایشان انجام شد و جایزه مهندس غلامعلی مهاجر به پایان نامه برتر دوره کارشناسی ارشد در گرایش مهندسی اکتشاف نفت توسط فرزند آن مرحوم به آقای مهندس فرهاد ملائی اعطاء شد.
در ابتدای این مراسم، دکتر حسن بخشنده، رئیس دانشکده مهندسی معدن، ضمن عرض خیرمقدم به حاضران، از حمایتهای بنیاد حامیان دانشکده فنی در پاسداشت نام و یاد بزرگان و مفاخر دانشکده مهندسی معدن قدردانی و تشکر کرد. وی این اقدامات را گامی مؤثر در ترویج فرهنگ تکریم پیشکسوتان و حمایت از دانشجویان مستعد دانست.

در ادامه مراسم، مهندس مهنا، عضو هیات مدیره بنیاد حامیان دانشکده فنی، با اشاره به جایگاه بورسیههای تحصیلی و جوایز در دانشگاههای معتبر جهان اظهار داشتند : اعطای بورسیهها و جوایز تحصیلی سابقهای دیرینه در دانشگاههای بزرگ دنیا دارد و یکی از مهمترین ابزارهای تشویق و حمایت از دانشجویان ممتاز به شمار میرود. وی با بیان اینکه بنیاد حامیان دانشکده فنی طی سالهای اخیر توسعه این فرهنگ را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: امروز این رویکرد به ثمر نشسته و دانشکده مهندسی معدن با برخورداری از دو جایزه بورسیه و یک جایزه پایاننامه برتر، در میان دانشکدههای دانشکدگان فنی جایگاه ویژهای یافته و از پیشگامان این حرکت ارزشمند محسوب میشود. آقای مهندس هرمز ناصرنیا سخنران بعدی این مراسم بود که در صحبتهای خود به بعضی از خصوصیات شاخص استاد فقید دکتر حسین نعمت اللهی و آقای مهندس علیآبادیزاده اشاره کرد.
در بخش دیگری از این مراسم، دکتر رضا فرجیدانا، مدیرعامل بنیاد حامیان دانشکده فنی، ضمن قدردانی از همکاری و همراهی دانشکده مهندسی معدن با برنامههای حمایتی بنیاد، این دانشکده را از قدیمیترین ارکان دانشکده فنی با پیشینهای ریشهدار در دارالفنون توصیف کرد و گفت: جوانگرایی و روند رو به رشد دانشکده مهندسی معدن در سه دهه اخیر چشمگیر بوده است. توجه داشته باشیم که این سرمایه ارزشمند تنها میراث گذشتگان نزد ما نیست بلکه امانت آیندگان نزد ماست که باید در حفظ و ارتقای آن بکوشیم تا بهتر از آنچه که به ما تحویل شده است به آیندگان منتقل شود. وی همچنین با قدردانی از تعامل سازنده دانشکده مهندسی معدن با بنیاد، تأکید کرد: این دانشکده همواره در اجرای برنامههای بنیاد همراه و پیشتاز بوده و این همکاری ارزشمند، زمینهساز ارتقای دانشکده و اعتلای نام دانشکده پرافتخار فنی بوده است.
در بخش پایانی مراسم، دانشجویان برگزیده، لوح و جوایز خود را از دست خانواده های حاضر در مراسم دریافت کردند .